Oud en nieuw, wie maakt me los?!

doorverhalenpakhuis

Oud en nieuw, wie maakt me los?!

Hey guys, ik ben er klaar voor hoor! Kroontje op, oranje outfit aan, zal ik mijn nagels nog even snel in rood-wit-blauw lakken? Snel de stad in, leuke koopjes scoren, hossen op de Markt en dan het terras op om de lunch over te laten glijden in de borrel, en daarna in het diner….
 
Oh wacht. Spoel terug. That was life before kids.
 

Gekkigheid hoor; met de kids is het net zo gaaf.

Koningsdag vind ik een van de leukste feesten van het jaar. Ik ben sowieso gek op markten, omdat alles dan kan en mag, en omdat ik altijd mijn ogen uitkijk naar welke meuk andere mensen op hun verkoopkleedje durven te leggen. Ik zou het nog niet gratis durven weggeven, denk ik dan.
 

Maar soms vind je hem. Die speld in de hooiberg.

Het gouden ei. Precies wat jij nodig had en waar je je hele leven al naar zocht. Voor een “dat-ken-nooit-wat-wezen” prijs. Je kijkt nog eens en nog eens. Stoot je wederhelft even aan. “Is dat echt…?”. Ja, dat is echt…. Met je mondhoeken naar beneden en helemaal niet geïnteresseerd draai je een beetje om het kleedje heen, verschuil je je achter andere potentiële kopers die de waren aan het bestuderen zijn. En dan vraag je tussen neus en lippen door, als de vermoorde onschuld: “Joh, wat wil je daar voor hebben? Dat ding daar?”. Aan het einde van de zin gaat je stem wat omhoog.

De verkoopster noemt een prijs waar je hart een sprongetje van maakt.

Niet te eager zijn, denk je. Ding nog wat af! Nee joh, zegt een ander stemmetje in je hoofd, dat kan je toch niet maken trut. Dan zou je haar beledigen. Dus zeg je op je aller-onschuldigst: nou vooruit, maar dat is ook echt de max hoor! Snel trek je je portemonnee. Hopelijk heb je het nog gepast. Straks bedenkt ze zich nog tijdens het wisselen.

En als je wegloopt, moet je je inhouden om geen hupsje te maken aan het einde van de straat.

Jihoe! Lang leve de koning!

Een goede deal maakt het feest dus compleet. Omdat je weet; dit wat ik net gekocht heb, is zoveel meer waard dan die ene euro die ik er voor heb betaald. Met je nieuwe aankoop ben je extra voorzichtig en als je eerlijk bent, geniet je er meer van dan van dingen waarvoor je de volle prijs hebt betaald. Je laat het aan iedereen zien die het maar wil weten; kijk toch eens wat een gaaf ding ik op de vrijmarkt heb gescoord. De oh’s en ah’s zijn niet van de lucht; “Nee joh, echt, zo weinig? Gaaf!”.

Je koestert je nieuwe schat alsof het puur goud is en het laatste exemplaar op aarde.

Hoe komt het toch dat we zorgvuldiger omgaan met dingen die we voor een goede prijs hebben gekocht? Waar we precies de juiste persoon op de juiste plek waren, hebben ingezien dat dit ons ‘golden hour’ is, een kans die niet meer terug komt? Alsof we daarmee willen zeggen tegen de verkoper, tegen de wereld; “Ik ben me er van bewust wat ik hiermee in handen heb.” Alsof we extra ons best doen om de grote korting te verantwoorden, waar te maken. “Ik ga er extra goed voor zorgen! Bij mij vind het een goed thuis. Maak je geen zorgen, bij mij is het in goede handen.”. Dit soort aankopen haalt het beste in mensen naar boven.

En dat triggerde mij.

Want als ik iets gaaf vind, is het wel het beste in mensen naar boven halen.

Voor zover dat aan mij te wijten is dan he. Want mijn klanten, die halen het beste in zichzelf naar boven. Ik pulk en trek en stretch  ze alleen maar. Hier en daar een beetje kriebelen. En dan komt het er uit. Ik zorg dan wel dat ze de bullshit weglaten. Dat dan weer wel.

Dus.

Er zijn meer feestdagen waarop ik dat ‘now or never’ gevoel naar boven voel komen. Oudjaarsdag is er ook zo eentje. Je hebt maar 1 kans om op exact het goede moment de kurk te laten knallen, bedoel ik maar. En nou dacht ik; deze blog heb jij eerder dit jaar gelezen met daarin een idioot mooie kortingsactie. Je kreeg op Koningsdag 27% korting op AL mijn aanbod. Workshops,  1 op 1 trajecten, VIP APKs, mijn online training, de hele rataplan.  Idioot, maar het was zo. Er zijn flink wat lucky basterds die daar gebruik van hebben gemaakt.

Daar kan ik natuurlijk never nooit meer herhalen, die deal.

Dus dat ga ik ook niet doen.

Wat ik wel ga doen?

Ik ga er over heen.

Besluit jij vandaag om in het nieuwe jaar met mij in zee te gaan? Op wat voor manier dan ook?

Dan krijg je van mij 31% korting op de prijs.

Te idioot, ik weet het. Het aanbod is dan ook alleen bedoeld voor die crazy nerds die vandaag online zijn, toch al een tijdje aan het dubben zijn of ze me niet eens moeten bellen of mailen omdat ze minder ver zijn met hun bedrijf dan ze eigenlijk zouden willen zijn.

Natuurlijk zitten er een aantal voorwaarden aan deze actie, maar dat is logisch lijkt me. Ben je getriggerd, mail me dan via de knop hieronder voor de details.

 

Druk hieronder op de knop en laat me weten welke gouden deal jij niet wilt laten lopen. 

Je hebt nog de tijd tot 23.59u. Daarna houd ik me nog maar met 1 ding bezig en dat is champagne!

En nou hup, ga feesten, gek mens!

 

Yes, ik wil die 31% korting op mijn deal!
Laat me in je mail alsjeblieft weten voor welk aanbod je de korting wilt gebruiken (bijvoorbeeld mijn APK workshop van 11 januari, het 1 op 1 traject Ondernemen zonder Bullshit, een offerte op maat, de online training magnetische Marketing, een VIP APK middag, borgingstraject etc).

 

Ik wens jou een fantastische jaarwisseling! Be safe en tot volgend jaar!

 

Liefs, Claudia

 

P.S. Ik ben natuurlijk druk aan het feesten op oudejaarsavond, dus maak je niet meteen zorgen als je niet a la minute antwoord van mij krijgt op je berichtje of mail. Uiterlijk woensdag 2 januari laat ik even van me horen, zodat we de details af kunnen stemmen.

 

Over de auteur

verhalenpakhuis administrator

Geef een reactie